Servicenormen

Voor onze dienstverlening hebben we regels (servicenormen) opgesteld die beschrijven welke prestaties u van ons mag verwachten. Op deze pagina vindt u hier meer informatie over. Hebt u suggesties die kunnen bijdragen tot een betere dienstverlening? Dan horen wij dit graag van u.

Openingstijden

Maandag                                  9.00-19.30 uur
Dinsdag t/m donderdag         9.00-17.00 uur
Vrijdag                                      9.00-12.30 uur

Telefoon  073 65 80 680

U kunt ons telefonisch bereiken van ma-do 9.00-17.00 en vr 9.00-12.00. We laten de telefoon maximaal 4 keer overgaan. Wij zorgen er voor dat u ons maar 1 keer hoeft te bellen. Wij beantwoorden uw vraag direct of verbinden u door met een collega. Wij verbinden u hooguit 2 keer door. Als we uw vraag niet direct kunnen beantwoorden bellen we u binnen 2 werkdagen terug.

Balie

Tijdens openingstijden bent u altijd welkom in het gemeentekantoor. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en omdat we wachttijden zoveel mogelijk willen vermijden werken we alleen op afspraak. De wachttijd is daarom maximaal 5 minuten. Op onze website kunt u een afspraak met ons maken.

Post    Postbus 10100  5260 GA Vught

Binnen 5 werkdagen sturen wij een ontvangstbevestiging. Hierin geven we aan wie uw brief behandelt en hoe lang het duurt voor u antwoord ontvangt. Wij behandelen uw brief inhoudelijk binnen 6 weken. Als inhoudelijke behandeling van uw brief binnen 6 weken niet mogelijk is, bijvoorbeeld omdat er andere (wettelijke) behandelingstermijnen gelden, dan geven wij dit aan in de ontvangstbevestiging. Ook geven wij de reden aan van de langere behandelingstermijn.

e-mail       gemeente@vught.nl

U ontvangt van ons binnen 5 werkdagen inhoudelijk antwoord. Binnen 2 werkdagen sturen wij u een ontvangstbevestiging. Hierin geven wij aan wie uw e-mail behandelt en de termijn waarbinnen we het bericht behandelen. Als inhoudelijke behandeling niet binnen 5 werkdagen mogelijk is, dan geven wij dit aan in de ontvangstbevestiging. Ook geven wij de reden aan van de langere behandelingstermijn.

Website

Onze website is eenvoudig te gebruiken en geeft actuele informatie. Op onze website kunt u zien welke zaken u digitaal kunt afhandelen. Wij zorgen ervoor dat u steeds meer producten plaats en tijdonafhankelijk kunt afnemen of bestellen. Op de website kunt u op een eenvoudige manier een afspraak met ons maken.

Social Media

We gebruiken verschillende digitale kanalen om u op de hoogte te houden van actuele ontwikkelingen in de gemeente Vught en om met u in contact te komen.
U kunt ons volgen op Facebook: Gemeente Vught
U kunt ons volgen op Twitter: @Vught
Eenvoudige vragen stellen en eenvoudige informatie opvragen kan via WhatsApp  06 – 11 13 32 51
Vragen via WhatsApp beantwoorden we van ma-do 9.00-17.00 en vr 9.00-12.00 binnen 2 uren.

Wat mag u van onze medewerkers verwachten?

  • Wij geven u de juiste informatie, ons antwoord helpt u verder
  • Wij benaderen u met respect en hebben begrip voor uw situatie
  • Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om
  • Wij doen wat we beloven
  • Uw mening is voor ons een gratis advies

Indienen van een klacht

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u toch niet tevreden zijn over de wijze waarop een medewerker of een bestuurder van de gemeente zich heeft gedragen dan kunt u een klacht indienen. Dit kan mondeling, schriftelijk of DIGITAAL.

Wij willen bij voorkeur samen met u kijken naar de klacht en daarom nemen we binnen 3 dagen na het indienen van de klacht telefonisch contact met u op. In de meeste gevallen wordt u uitgenodigd voor een gesprek met een klachtenbehandelaar. Het doel is altijd om met elkaar naar een goede oplossing te zoeken en hierbij zoveel als mogelijk ingewikkelde, langdurige en kostbare procedures te vermijden.

Tips en suggesties

Heeft u nadat u contact met ons heeft gehad tips of suggesties waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Laat het ons weten, via gemeente@vught.nl
Wij stellen dat erg op prijs!

Tips voor een vlotte dienstverlening

  • Regel het zelf digitaal op het moment waarop het u zelf het beste uitkomt (steeds meer producten bieden wij digitaal aan)
  • Bereid uw bezoek voor. Op onze website vindt u veel informatie, bijvoorbeeld over wat u mee moet nemen voor een aanvraag. Bepaalde formulieren kunt u thuis al printen en invullen
  • Maak een afspraak via de website. U kunt de tijd en de datum kiezen die u het beste uitkomt. U wordt binnen 5 minuten geholpen.
  • Voor het afhalen van een reisdocument of een rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. Hiervoor bent u tijdens openingstijden van harte welkom!

Behandeling van meeste gevraagde producten en diensten

  • Vijf werkdagen na de aanvraag kunt u uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs afhalen
  • Voor uw paspoort of identiteitskaart verloopt krijgt u van ons bericht
  • Als u plannen heeft om te bouwen of te verbouwen kunt u dit vooraf met één van onze medewerkers bespreken. U weet dan gelijk of het aanvragen van een omgevingsvergunning wel nodig is
  • Een melding van een straat- of buurtfeest doet u makkelijk digitaal op onze website
  • Een melding van een verhuizing naar of binnen onze gemeente doet u eenvoudig digitaal op onze website
  • Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) en een afschrift burgerlijke stand vraagt u makkelijk digitaal aan op onze website
  • Alle informatie over zorg, maatschappelijke ondersteuning, werk en inkomen vindt u op de website www.wegwijsplus.vught.nl